Sensible Bakwas » poetry » Why roses are naked…

Why roses are naked…

As I opened my Facebook page today, I saw a wall post by a Tikuli Doggra, a very dear friend of mine. She had posted a few lines from a poetry written by Pablo Neruda. I just couldn’t resist coming up with these lines in response :-)

Roses are naked, no dress to wear

Coz its beauty doesn’t find it fair

To conceal the fragrance

That speaks of love

In every breath of fresh air

Concealed are the roots

Of the majestic tree

Hidden in the dirt

Of the ground deep down

To give the world flowers and fruits

A ‘splendor’ they want to see

Sad is the train, standing in the rain

But sadder is the man who

Has lost all hope of seeing the sun again

You can read the original poem written by Pablo Neruda here.

That’s it from me. Hope You guys liked it. Keep smiling!

Cheers!

Tavish

Written by

Tavish is the administrator and founder of Sensible Bakwas. He is a software engineer by profession and a writer by passion. In case you want to get in touch with him, he is an email away at tavish.chadha@gmail.com. Hope you enjoy your time here. Do leave your feedback in the comment section here.

Filed under: poetry · Tags: , , , , ,

16 Responses to "Why roses are naked…"

  1. Words woven to express the truth…Brilliant!

    I couldn’t resist myself quoting down, “Hope is the last thing you lose”…I wholeheartedly believe it :)

    1. Tavish Chadha says:

      Thanks Poonam! u r so right… lose anything but hope! :)

  2. Sandy says:

    A good attempt. I’ve seen you write better though. :)

    1. Tavish Chadha says:

      Thanks for the Feedback Sandy. Wont let u down next time! :)

  3. Sandy says:

    Last two lines are brilliant!

    1. Tavish Chadha says:

      Thanks. :)

  4. Rumya says:

    Yay!! This is in English :D And I’ve putting on my best accent to read it ;)
    A nice sweet poem for the week :) Why does it have to end on a sad note? :(
    As long as the sun rises, there is always hope!! :)
    Keep ‘em coming, Tavish!
    Pleasure to read :)

    1. Tavish Chadha says:

      hehe yeah am back to English poetry. :D
      well it didnt really end on a sad note. In fact it ended on a positive note. The original one actually ended in a sad note. hehe

      anyways thanks a ton for your comments Rumya. :D

  5. Kshitij says:

    nicely different.

    btw…where are the hindi poems you were talking about? why cant i find em?

    1. Tavish Chadha says:

      Thanks buddy. FB pe mailed u the links.. wiase neeche scroll karta toh mil jate :P

  6. mayur says:

    hmmm…nice innovative way of answering the questions…..i guess the english version of jugalbandi ;)

    but i guess the most beautiful things be rather kept under wraps…..only the privileged few should be let in to see the beauty…..as they say..if u ain’t not earned it, u don’t get it!

    btw, if its a typo…change spender to splendor…..

    Good one!

    1. Tavish Chadha says:

      hehe yeah kinda jugalbandi hi hai…. thanks for the commments dude… and yeah the typo has been corrected… thanks for pointing that out! :)

  7. Raj says:

    Pablo Neruda’s surely rolling in his grave!

    Ask me why* and I’ll be happy to elaborate!

    1. Tavish Chadha says:

      err yes… i’d like to know why? :P

  8. Megz says:

    loveeellyyyy…. :D :D
    this reminds of the Josephine poem that i had written where i had picked up lines of Napoleon Bonaparte and added some of my own to make it a poem :D :D
    if u havent read tht check out tht one.. Incomparable Josephine..
    and as for ur poem.. ab main kya bolun :D
    the last 2 lines took the cake :P

    1. Tavish Chadha says:

      :D haan haan will read it… loads to read on ur blog :D
      Thanks! :D

Leave a Reply